GOD JUL!!

Hej,
Klockan är nu efter tolv och det är officiellt jul!!!!!
YEEEEEY!
Den där riktiga julkänslan har jag inte riktigt hunnit få än,
men den kommer väll senare idag :D Får i hoppas :)
Det är ju jul och allt så nu tänkte jag vara snäll och ge er en liten julklapp.
En novell som jag har skrivit :) Det är en Oneshot (vilket betyder att det är bara en del)
Och jag blev faktis hyfsat nöjd med den, så read an enjoy för nu ska jag gå och sova 
så det blir morgon fortare :D

GOOD JUL!!!!!! Pussar och kramar /kajsaa ;*


EN ANNAN SORTS JULKLAPP! 


Tröttsamt slog jag upp dörren till mitt rum och slängde mig på den stora sängen som

tog upp säker en tredjedel av rummet.

Varje muskel i kroppen gjorde ont, fotbolls träningen hade verkligen varit hård idag!

Stanken från mina kläder slog emot mig som en påminnelse om att jag måste duscha.

I så fort tempo min mina ben tillät drog jag mig mot duschen. Jag rös till när dom

varma strålarna träffade min kalla kropp.

Ångan som hade uppstått i det lilla dusch rummet gjorde det svårare att andas så

det fick bli den avgörande signalen om att min dusch var över.

Jag kollade på klockan och såg att den hade hunnit bli 9, hur länga hade jag duschat egentligen?

Dörren från duschen ledde ut till tvättstugan som i sin tur ledde in till klädkammaren och köket,

den enda som var hemma var ju min bror så jag öppnade snabbt dörren och men några lätta steg

var jag inne i klädkammaren, den vita handduken som jag hade tätt åtslingrad kring min kropp var

nu dyngsur . Jag drog snabbt på mig en röd spets BH och röda matchande trosor.

'Oj, du är inte Johan'

Jag vände mig snabbt om och där stod en kille som såg ut att vara i samma ålder som min

bror. Hanns ögon var uppspärrade, plötsligt kom jag på att jag bara stod i Bh och trosor!

Med ett litet skrik böjde jag mig snabbt ner och tog upp den blöta handduken och virade den

runt min kropp ännu en gång.

En lätt rodnad spred sig över killen kinder och han såg snabbt ner i skorna.

'Ehh.. Var är Johan? Matte förresten' Han sträckte fram sin han mot mig.

'Uppe i sitt rum skulle jag gissa, Tina' Jag tog den och en stöt gick igenom min kropp.

Ett leende tog plats över hans lite ljus röda läppar och två rader av perfekt vita

tänder blottades. En pinsam tystnad uppstod, efter en stunds tvekan öppnade jag munnen,

men avbröts av hans mörka stämma.

'Jaha, då ska jag nog gå upp dit'

'Ahh..ehm, joo det borde du nog'

Han vände sig om och började gå bort ifrån dörröppningnen, bort från mig.

Sakta vände även jag mig och och släppte ännu en gång ner handduken på golvet,

jag drog ner ett par mjukis byxor från hylla brevid mig och tog på mig dom.

Det svart vita linnet från igår fick dölja min överkropp, och ett par svarta sockar täckte mina fötter.

Om och om igen dök Mattes ansikte upp på min näthinna.

Varför kunde kunde jag inte glömma han? Det var Johans kompis, det skulle aldrig kunna

bli något mellan oss ändå, och hur länge hade jag träffat honom 10minuter? Skärp dig tina!


Om och om intalade jag mig det den dagen, min hjärna vill tro på det men mitt hjärta visste

att det bara var en lögn.


Klockan var 1 på natten och jag hade inte kunnat somna än.

Trött tog jag mig upp ur sängen, och gick tyst ner för trappan, ville inte väcka familjen.

Då kom jag plötsligt på vilken dag det var, JULAFTON!

Ett svagt ljud fångade min uppmärksamhet och väckte mig ur mina tankar. Sakta smög jag

mot hållet där ljudet kom ifrån och inom kort kom jag på mig själv med att stå i vårat

vardagsrum stirrandes på den vackra pojken som satt nedsjunken i våran stor soffa.

'Matte?'

det lät mer som en viskning i mina öron men på nått konstigt sätt måste han ha uppfattat det för

i en hastig rörelse vände han huvudet mot mig och log generat.

'Kunde inte sova'

Åter igen vände han huvudet hastigt men denna gång mot tv istället för mot mig.

'Samma här'

Jag tog ansats och snart satt jag i den stora soffan brevid honom.

Tv visade en liten kille och en tjej i ett bibliotek, jag hade redan sett den, Cry_Wolf.

Inte speciellt bra, men då var ju inte skräck filmer min grej heller.

Lite diskret vände jag huvudet och sneglade mot Matte, till min förvåning satt han inte med huvudet

vänt mot tv utan vänt mot mig.

'Redan sett den'

Ett leende lämnade hans läppar och träffade mig rakt i hjärtat.

'Jag med'

Även jag avfyrade ett leende, men ingen chans att det var vackrare än hans.

Han böjde sakta ner huvudet mot mitt och lät hans läppar nudda mina, hela min kropp skrek av

lycka och mitt hjärta hoppade över ett slag.

Plötsligt vände han bort skallen och ett allvarligt uttryck tog plats i han ansikte.

'Du är Johans lillasyster! Va fan tänkte jag?'

Han reste sig upp och stängde av tv.

'Det är nog bäst om vi går och lägger oss.'

Jag satt kvar i soffan och stirrade dumt mot honom, va hade just hänt?

'Och Tina, berätta inget för Johan, han skulle döda mig'

Med dom orden lämnade han mig i vardagsrums soffan, förvirrade och okysst.


Nästa morgon ringde klockan kvart över 9 och det fanns bara en tanke i min skalle när jag

vaknade, JULAFTON!

Jag satte mig tvärt upp i sängen och var snart på väg nedför trappan, ju längre ner jag

kom desto mer mindes jag från igår, och vid sista trappsteget hade mitt leende förvandlas

till en grimars.

Sakta fortsatte jag in i köket dränkt i mina tankar om Matte.

Vad fan hade hänt igår egentligen?

Jag tog ner ett glas från skåpet och slog på kranen, varmt vatten sirade ut ur den.

Pannan måste ha kokat inatt nu skulle det ta en evighet innan vattnet blev kallt.

Jag måste ha varit väldigt inne i mina tankar för rätt som de va kände jag ett par armar kring min midja. Förvånat vände jag mig snabbt om och möttes av ett par mjuka läppar som trycktes mot mina.

Ett leende spred sig över Mark ansikte, han böjde sig fram och viskade i mitt öra:

'God jul'

Jag tryckte bort honom och mitt ansikte förvreds i en allvarlig min

'Vad var det där?'

Ännu ett leende tog över hans perfekta ansikte.

En annan sorts julklapp

 

Måste bara påpeka att novellen inte är sann det är bara nått jag har kommit på XD


Kommentarer
Postat av: jobi

gud vad duktig du är Kajsi! :)

2008-12-24 @ 00:47:48
URL: http://lilllajohannna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den var ju bra!! :D

2008-12-28 @ 17:50:15
Postat av: Anonym

Den var ju jätte bra!! :)

2008-12-28 @ 17:52:24
Postat av: fanny

åå, gud vad bra :P Du borde ju bli författare :P



du skulle ha en läsare för säkert :D

2008-12-29 @ 18:18:22
URL: http://fannykarlsson_.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0