Mina tankar..

Problem;

Problem är en riktigt stor del i allas liv, det kan vara från att inte få igång moppen till att förlora något man håller kärt. Det är även något som jag har en stark åsikt kring, alltså det här med problem. Så här känner jag;

Det finns två sorters människor när man kommer till kategorin problem, den ena sorten är dom som pratar om deras problem, dom som berättar allt om det, som går omkring och tycker synd om sig själv och oftast säger saker som "Varför skulle detta just hända mig" eller "Det är så synd om mig" ect.
Sen finns den den andrå sortet, som inte pratar om sina problem. Som istället ställer sig upp och tar tag i problemet, löser det, sen fortsätter med sitt liv.

Jag säger absolut inte att någon av dessa är bättre eller sämre, för visst båda har sina brister.
Jagmenar, person 1 måste verkligen sluta tycka synd om sig själv, det hände dig något dålig, det händer allt. Deal with it.
Medans person 2 kanske borde lära sig att det är okej att prata om sina problem ibland, det är inte bra att hålla allt innom sig.
Läxan som båda få är just att dela med dig med dina problem, prata om dom, men till en viss gräns. Privat ska vara privat. Och för guds skull, har du ett problem lös det istället för att sitta och tyck synd om dig, men om det är ett stort problem ta hjälp av dina vänner/familj.


Vad tycker ni är jag helt ute och cyklar eller finns det en viss sanning i vad jag säger?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0