Och resten får ödet ta hand om.

hejhej

Bad B ge mig en rubrik och sen skulle jag skriva en oneshot novell efter den rubriken. Som ni ser är det kursivt där jag fått in den i novellen. Blev dock inte nöjd så skriver en ny imorgon. Här är alltså vad som akn komma till och en sjuk trött tjej ska skriva en novell utan några som helst aningar om vad hon ska skriva om. Men whut ever, read it or dont.


Krånglade med nycklarna i låste.

'Ni borde verkligen köpa ett nytt lås'
Jag ryckte förskräkt till av den mörka rösten som brytit tystnade och
väckt mig ur mina tankar.
'Va?'
Jag kisade upp mot Rasmus som stod och krånglade med nycklarna i låset.
'Jag sa att ni borde köpa ett nytt lås till eran dörr'
Ett mörkt klingande skratt lämnade hans välformade läppar.
'Äh, du har bara inte rätta knycket'
'Haha, då kan du ju visa mig det "rätta knycket" då'
Han några snabba kliv och dom tre metrarna som skillt oss åt
blev plötslig tre centimeter.
Hans stora händer vilade försiktigt mot mina höfter som om han
var rädd för att om han höll gårdare skulle jag gå itu.
Tre centimeter blev två, jag kände hans andedräkt mot min panna.
Med hans 185 cm mot mina 170 var jag tvungen stå lite på tårna för
att nå upp i hans längd. Inte så mycket så det var jobbigt,
när sådär gulligt som på film.
Helt plötsligt blev hans grepp hårdare kring min höft och jag kände
hur jag lättade från marken.
Utan större ansträningn lyfte han mig fram till dörren
'Få se det rätta knycket då'
Ett retligt leende lekte på hans läppar och jag tog nyckel ur handen på honom.
Ett slag i nedredelen av dörren och wips, den var öppen.
'Du har bara inte rätta knycket helt enkelt'
jag vände mig mot honom la tilbaka nyckeln i hans hand och skuttade
nöjt in i hallen.
Halvvägs in genom hallen kände jag en stark hand kring min arm som
drog mig tilbaka. Inte så att det gjorde ont, det var ett mjukt tilbaka dragande.
Ännu en gång hamnade vi öga mot öga.
Även denna gång suddades centimetrarna som skille oss åt ut sakta men säkert.
Han kanske inte hade rätta knycket, men gud,
han var en ängel på att kyssas.






K;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0