Jag flummar mig genom livet!

Jag och Emma satt och jobbade på so med nutidfrågor. Plötsligt kommer en fråga om hur nån hade tänkt döda tusentals människor i London, dom tre altenativen var
1. Bomba flygplan
x. förgifta drickesvattnet
2. lägga giftiggas i tunnelbanan.

Så vi började diskutera om vilket svar som var rätt:
Jag: Det kan ju inte vara flygplanen för fatta hur många plan dom skulle få bomba då.
Emma: Men jag tror att det kanske kan vara den.
Jag: Nä, det är det inte!
Emma: Okej..? men..
Jag: *avbryter* Och så kan det ju inte vara 2an för dom har ju inga tunnelbanor i London.
Emma: EH? Okej? Men..
Jag: *avbryter igen* Ja, så det måste vara x då tar vi den!
Våran lärar som stått och lyssnat på mina brilianta argument försöker hålla sig för skratt men misslyckas.

Annan klasskamrat: Vadå? finns det inga tunnelbanor i London?
Lärare: Jag vet inte, men om det inte finns det måste jag ha drömt att jag satt på *namn på tunnelbana i London*
Jag: Det kanske var Göteborg som inte hade tunnelbanor..?

Så där har ni det people!
Det finns tunnelbanor i London!
Det känns skönt att äntligen ha fått veta det va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0